Nový model dvoucestného rypadla Atlas míří do České republiky
Jednou z hlavních novinek v letošním roce je nový model dvoucestného rypadla Atlas 235RR od německého výrobce Atlas GmbH. Model Atlas 235RR je inovovaným a moderním nástupcem rypadla Atlas 1604ZW.
Společnost ATLAS GmbH poprvé představila nový model dvoucestného rypadla ATLAS 235RR veřejnosti na InnoTrans 2024, předním mezinárodním veletrhu dopravní techniky, který se konal v Berlíně od 24. do 27. září 2024.
ATLAS je průkopníkem v technologii dvoucestných rypadel a má více než 60 let inovací. Od roku 1965, kdy způsobilo první dvoucestné rypadlo ATLAS revoluci v tomto odvětví, se společnost vyznačovala hospodár- ností a špičkovou technickou kvalitou. Od sériových modelů až po výrobky na zakázku, ATLAS má nejlepší řešení pro každou výzvu. Ultramoderní nápady a inova- tivní koncepty tvoří základ pro stavební stroje, které splňují nejvyšší požadavky v nejrůznějších oblastech použití.
Nový model dvoucestného rypadla ATLAS 235RR, které ATLAS nyní představil na InnoTrans, obstojí v jakémkoli srovnání: je silné, stabilní. Stroj vyvinutý a vyrobený v Německu splňuje veškeré požadavky zákazníků.
Díky optimalizované konstrukci ramen se nejen snížila hmotnost, ale užší základní rameno poskytuje řidiči také výrazně lepší výhled doprava, což je zásadní ke zvýšení bezpečnosti.
ATLAs 235RR kombinuje kompaktní rozměry s vyso- kou mobilitou a nízkou hlučností. Inženýři ATLAS kladli zvláštní důraz na tichou a pohodlnou kabinu, která zaujme svou zvukovou izolací a ergonomickým designem. Z místa řidiče má obsluha rychlý přístup
ke všem důležitým ovládacím prvkům. Patří mezi ně flexibilně otočná ovládací konzola, ergonomicky navržený joystick a prostorný 12palcový displej.
Všechny řadicí páky a ovládací plochy jsou uspořádá- ny tak, aby byly snadno a intuitivně přístupné.
PŮSOBIVÝ VÝKON A STABILITA
Závazek společnosti ATLAS k dokonalosti a inovacím se odráží v každém detailu stroje ATLAS 235RR. S pro- vozní hmotností 22–23,5 tuny a výkonným 4válcovým řadovým motorem Deutz o výkonu 115 kW nabízí dvoucestné rypadlo působivý výkon a stabilitu. Vodou chlazený motor s přeplňováním turbodmychadlem
a systémem vstřikování common-rail Deutz zaručují vysoký výkon při nízké spotřebě paliva a splňují konečné emisní normy EU Stage 5 a US EPA Tier 4.
Nový hydraulický systém od Linde zajišťuje rychlou odezvu a efektivní využití výkonu motoru prostřednic- tvím systému load sensing a elektronicky řízeného čerpadla. Tyto inteligentní řídicí systémy umožňují přesné a výkonné pracovní funkce, které lze přizpůso- bit různým provozním podmínkám. K dispozici je také zesílení výkonu pro maximální pracovní výkon.
Rypadlo 235RR se vyznačuje robustní konstrukcí podvozku, která zajišťuje dlouhou provozní dobu
a vysokou stabilitu. Konstrukce těžké nápravy je ideální pro použití na náročných tratích. Otočný kruh od Rothe Erde zajišťuje vysokou odolnost a dlouhou životnost.
Nová řídicí zařízení spoléhají na nejnovější technolo- gii a nabízejí vysokou úroveň rozšiřitelnosti, aby byla připravena na budoucí požadavky.
ATLAS 235RR přesvědčí vysokou dostupností stroje
a flexibilitou. Telemetrický systém poskytuje relevantní data pro hladký průběh projektu. Stroj splňuje nejvyšší standardy včetně DIN EN 15746-1-3 a platného silnič- ního schválení. ATLAS chápe důležitost efektivity na staveništi. ATLAS 235RR šetří drahocenné minuty, protože jej lze nasadit na trať a vyjet z ní v rekordním čase. Čas jsou peníze!
Speciální bezpečnostní prvky na ATLAS 235RR zahrnují standardní zadní kameru, integrovanou boční kameru, přední a zadní LED světlomety a 270stupňovou kameru pro komplexní viditelnost. Kabina nabízí řidiči vysoký komfort a bezpečnost díky širokým dveřím, protiskluzo- vým schůdkům a ergonomicky navržené ovládací konzole. Vysoce kvalitní sedadlo řidiče je individuálně nastavitelné a zajišťuje maximální komfort sezení podpo- řený klimatizací a intuitivním uživatelským rozhraním.
Dalším plusem je snadná údržba ATLAS 235RR.
Servisní místa snižují prostoje a náklady na údržbu
a volitelný telemetrický systém umožňuje monitorová- ní dat stroje v reálném čase. Dvoucestné rypadlo má také výkonnou brzdu vagonu, která umožňuje bezpečné tažení těžkých nákladů až do hmotnosti 120 tun.
Nový model dvoucestného rypadla Atlas bude představen v ČR na jaře v roce 2025.
AUSTRO Baumaschinen s.r.o. nabízí možnost zapůjčení a testování rypadla v provozu zájemce.